EGY KICSIT BŐVEBBEN AZ ÖTLETRŐL ÉS A KONCEPCIÓRÓL
Eltökélt szándékom a figyelem felkeltése, a tudatosság növelése, a saját egyéni felelősségünk megértése és felvállalása mellett egy olyan körforgásos ruhahasználati rendszer megalapítása, mely nem csak a környezetünk számára létszükséglet, de anyai életünk kiteljesedését és egyszerűsítését is támogatja. Win-win a legnemesebb értelemben.
A ruhagyártás kész ökológiai katasztrófa: az előállítás masszív szén-dioxid-kibocsátással, vízpazarlással és vegyszeres szennyezéssel jár, az elhasznált darabok pedig a bolygón felhalmozódó szemét mennyiségét növelik, egyre fokozódó tempóban sajnos. Gyermekeink jövője és életminősége a cél! Hiszem, hogy van remény, de ehhez VÁLTOZTATNUNK KELL. MINDANNYIUNKNAK!
Ruhacsúszda megálmodója
Polgár-Zsilák Anita
Sziasztok! Nevem Polgár-Zsilák Anita, 2 kisgyermek boldog anyukája és a Ruhacsúszda megálmodója vagyok. Gyermekeim születése óta különösen elkötelezett híve vagyok a “fenntartható” világ működésében vállalt egyéni szerepeink megértésének, megértetésének. Egy intuitív ötlet alapján kezdtem el foglalkozni a divatipar környezet- és társadalomromboló hatásaival. Fontos felismerni, hogy ami a környezetünknek jó, az a lelkünknek is nagyon jó tud lenni. Fókuszálva a gyermekruházatra, egy új üzleti modell megvalósításának a lehetőségét tűztem ki célul.
Ruhacsúszda megálmodója
Polgár-Zsilák Anita
Sziasztok! Nevem Polgár-Zsilák Anita, 2 kisgyermek boldog anyukája és a Ruhacsúszda megálmodója vagyok. Gyermekeim születése óta különösen elkötelezett híve vagyok a “fenntartható” világ működésében vállalt egyéni szerepeink megértésének, megértetésének. Egy intuitív ötlet alapján kezdtem el foglalkozni a divatipar környezet- és társadalomromboló hatásaival. Fontos felismerni, hogy ami a környezetünknek jó, az a lelkünknek is nagyon jó tud lenni. Fókuszálva a gyermekruházatra, egy új üzleti modell megvalósításának a lehetőségét tűztem ki célul.
Az ötletemmel jelentkeztem a világ legnagyobb, korai fázisú startupokkal foglalkozó akcelerátor programjára a Founder Institutehoz.
Az egyesült államokbeli Szilícium-völgyben alapított üzletfejlesztési hálózat egyedülálló nemzetközi üzleti kapcsolatrendszerrel és a régió legsikeresebb üzletembereinek bevonásával támogatja az induló
vállalkozásokat, Magyarországon az első évfolyamban az induló kb. 120 jelentkező közül – 4 másik alapítóval – elsőként sikerült graduálnunk.
KÜLDETÉSÜNK

szociális hatás
KÖZÖSSÉG
Bízunk abban, hogy veletek közösen egy meghatározó körforgásos, tudatos csereplatformot alakítunk ki.

edukáció
TUDATOSSÁG
Edukatív jelleggel a környezetvédelem számos témájáról tájékoztatunk, középpontban a slow fashion-nel.

körforgásos gazdaság
FENNTARTHATÓSÁG
Csererendszerünkkel meghosszabbítjuk a ruhák életciklusát, csökkentve a ruháztatás ökológiai lábnyomát.
EDDIGI EREDMÉNYEINK
RUHACSÚSZDA= kényelmi funkciók a jelen jövővezérelt tudatos döntéseihez
Először is gratulálunk! És köszönjük, hogy itt vagy! Ez azt jelenti, hogy Te is tudatos vagy mind a saját pénztárcádra, mind a bolygónkra, a túlfogyasztásunk környezeti hatásaira, és talán már a divatipar (azon belül is az olcsó fast fashion és ultra fast fashion) szociális és ökológiai drámaian (!!!) káros hatásairól is tájékozódtál már.
Nem kell Nobel-díjas tudósnak lenni ahhoz, hogy tegyünk egy jobb világért! A tudatos tömegek ereje, hatása felbecsülhetetlen értéket képvisel gyermekeink jövője szempontjából. Kétgyermekes anyaként én emellett teszem le a voksomat.
Ha inspirállak tarts velünk! Szeretettel várunk a Ruhacsúszda közösségbe Téged is, minden ötlettel, meglátással, építő kritikával együtt egy közös útra!
A Ruhacsúszda víziója a közös, tudatos és gondos “megosztási” szokás kialakítása, ennek online hátterének hatékony megteremtése. Azaz újak vásárlása helyett, új értéket adva a nem használt ruházatnak, egy tudatos közösség és fogyasztási szokás kialakítása.
Ennek keretén belül a Ruhacsúszda rendszerbe belépve nem az egyéni haszon maximalizálás a cél, hanem egy optimális, közös, öngondoskodó, és tudatos célok mentén működő ruhamegosztó közösség kialakítása, gondozása, normák felépítése, működtetése, terjesztése. Ahol mindenki értékesnek érzi a missziót, amellett, hogy együtt a legjobbat vesszük ki, és tesszük bele magunkból, a ruháinkból a következő generációk, a gyermekeink életminőségét szem előtt tartva a jelen választásaink során.
Fontos jelmondat: Annyit és olyan minőségben tegyél be, amennyit és amilyen minőségben visszakapni szeretnél!
Nem arról van szó, hogy a “lehordott” cuccokat idepasszolva, szuper cuccokat küldünk. Nem. Nem így szeretnénk. Ebben a rendszerben a leadott ruháid minősége, állapota számunkra megmutatja, mi az ami számodra értéket képvisel. Ennek igyekszik a rendszer megfeleltetni a csere folyamatot. És még a kezdeteknél tartunk, a szubjektív megítélés minimalizálása érdekében a legmodernebb technológiai támogatás beépítése a cél.
Amellett, hogy ezt leírtam, örömmel mondom is nektek, hogy szerencsére már most döntő többségben megértettétek a rendszer logikáját, és gondos anyukaként vesztek részt benne.
Fontos tudnotok: az optimális működéshez folyamatosan minimum kb. 1000 aktív felhasználó együttes részvételére van szükség. Ezért szeretnénk bevezetni az előfizetéses rendszert. A bővülést egyelőre hirdetések révén biztosítjuk, de mivel befektetőnk egyelőre nincs, magánvagyonból finanszírozom a rendszert. Ha tetszik az ötlet, minden megosztást, támogatást hálásan köszönök. Ez csak Veletek együtt tud értetek/értünk működni!
BEMUTATKOZIK A RUHACSÚSZDA CSAPATA

Domján Enikő Mária
Stratégiai marketing
Start-up márkaépítő és marketingkommunikációs szakértő
Stratégiai marketing: Domján Enikő Mária: “Vállalati és vállalkozói világban szerzett 10 éves marketing-PR tapasztalatommal segítek startupoknak, egyéni vállalkozóknak, és kkv-knek hiteles, céltudatos és erős márkaépítésben, valamint hatékony kommunikációs stratégia kialakításában. A Ruhacsúszda számomra viszont még ennél is több: elkötelezett híve vagyok a környezetvédelemnek, így külön öröm egy ilyen projektet mentorálni.”
Operatív feladatok/ügyfélkapcsolatok: Quell Zsuzsanna: “Anitával korábban már dolgoztunk együtt, így amikor megkeresett ötletével, szívesen mondtam igent. Mindazon túl, hogy ebben a projektben kamatoztathatom korábbi marketing tapasztalatomat, megnyugtató számomra, hogy egy “jó ügyért” dolgozom. Édesanyaként fontos számomra, hogy tegyek gyerekeim szebb, zöldebb jövőjéért.”
Ha TE is azonosulni tudsz elveinkkel és hasonlóan gondolkodsz, valamint tenni is szeretnél azért, hogy mindez egy jól működő rendszerré nője ki magát, csatlakozz hozzánk és forradalmasítsuk együtt a vásárlási szokásokat!
